GOZDNI UTRINKI

UPORABA ČUTIL V NARAVI

V naravi smo zelo radi, saj so gozdovi, travniki in bližnji hribi idealni kraji za otroško razposajenost, radovednost in domišljijo. Ko otroku približamo naravo, hkrati poskrbimo za njegovo duševno počutje in fizično zdravje. Tokrat smo se osredotočili na uporabo naših čutil. V gozdu smo si naredili čutno pot: hodili smo po podrtih drevesih, čez veje, ki smo jih sami nabrali, v hrib, po koreninah, po večjih kamnih, po zemlji … Tipali in ogledovali smo debla dreves in jih poskušali objeti. Skupaj z otroki smo ugotovili, da ima vsako drevo drugačno deblo, lahko je hrapavo, gladko, mehko in mokro. Tudi zemljo, po kateri smo hodili, smo pogledali, potipali, povohali in ugotavljali, kakšna je. Otroci so ugotovili, da je lahko gladka, groba, mehka, suha, trda ali celo bode.

Otroci tako uporabljajo vsa svoja čutila pri gledanju, opazovanju, prepoznavanju, tipanju in vohanju.   Vzgojiteljica Mojca Kepic

 

ZVOKI NARAVE

Otroci se radi učijo in radovednost je v njihovi naravi. S sodelavko opažava, da bivanje v gozdu pomirjujoče vpliva na otroke. V gozdu je veliko manj konfliktov in domišljija lahko zacveti. Otroci v gozdu pridobivajo znanje z raziskovanjem in opazovanjem, pri čemer uporabljajo vsa čutila. Naša okolica ponuja veliko gozdnatih in travnatih površin, zato smo se v skupini dogovorili, da vsaj 2x tedensko obiščemo gozd. Vsakič si zadamo nalogo v gozdu, ki je poimenovana po dnevu v tednu, npr. »Gozdni četrtek« Tokrat nas je »Gozdni četrtek« razveselil z nalogo, da pozorno prisluhnemo zvokom narave. Ustavili smo se pred velikim drevesom in dvakrat sem potolkla z dlanmi po deblu in takoj zatem še trikrat podrsala z dlanmi po njem. Otroci so ritem ponovili. Izmislili smo si še nekaj drugih. 

                                             

vzgojiteljica Julija Potrebuješ

Gozdni dan v Enoti Križe 

Smo Rdeča igralnica in redno zahajamo v gozdiček. Ker nam je tam tako zelo všeč, smo tja povabili tudi druge otroke iz naše enote. Odzvalo se je kar šest oddelkov, katerih otroci so izdelali gozdne vstopnice in gozdno zastavo.

Skupaj smo se odpravili v gozdiček, kjer smo se zabavali ob petih različnih dejavnostih, spoznavali užitne rastline in si pripravili gozdne sendviče.

                                                          

                            

vzgojiteljica Aleksandra Bohinc Lipovec

 

GOZD = NARAVNI POLIGON

   

V gozd smo odšli, da izkoristimo gozd kot naravni poligon. Najprej smo izvedli različne elementarne igre, otroci so tekli okrog dreves, se skrivali za njimi, jih objemali. Podrta drevesa in štore smo izkoristili za naravni poligon. Otroci so pri gibanju zelo uživali in tudi sami iskali nove poti pri reševanju gibalnih izzivov.     

                       

vzgojiteljica Tina Bergant                                                            

              

LAND ART povezuje

V sodelovanju s KUD Artiv smo obiskali bližnji gozd in predstavnica društva je skupaj z otroki ustvarjala. Posvetili smo se odnosu do narave in razmišljali smo o povezavi narave in umetnosti. Umetnost je bila ustvarjena v naravi z uporabo naravnega materiala. Nastala je zanimiva kreacija. 

       

Ker zaradi vremenskih vplivov oblika umetnosti ni obstojna, smo stvaritve fotografirali. Kasneje smo jih predstavili otrokom iz enote Palček in tudi njih navdušili nad to obliko umetnosti. Ustvarjanje kreacij je povezalo enoto Palček in dislocirano enoto Lom. 

             vzgojiteljica Elma Dolenc

 

MEDNARODNI DAN GOZDOV

Ob mednarodnem dnevu gozdov, je pomembno, da se zavedamo vrednosti gozdov in kako lahko ti čudoviti naravni habitati služijo kot odlično učno okolje. Igra in bivanje v gozdu nudita neprecenljive priložnosti za raziskovanje, učenje in razvoj otrok na mnogih področjih ter krepijo njihovo povezanost z naravo.

       

Ob mednarodnem dnevu gozdov smo se z otroki Rdeče in Mint igralnice podali v gozd, kjer so otroci prosto raziskovali naravni prostor in se ob tem posebnem dnevu poklonili gozdu ter vanj vnesli barvne trakove iz blaga.

vzgojiteljica Aleksandra Bohinc Lipovec

 

DOMIŠLJIJSKE ŽIVALI

Na prvi pomladni dan smo se skupaj s starši odpravili v gozd. V gozdu smo poiskali naravni material in iz njega izdelali domišljijske živali, neko novo vrsto, ki jo do sedaj še nismo videli. Prepustili smo se svoji domišljiji in kreativnosti. Živali smo tudi poimenovali. Srečanje smo zaključili z razstavo vseh ustvarjenih živali.     

                  

vzgojiteljica Barbara Bečan Soklič

 

ČAJ IZ TROBENTIC

V sklopu projekta KAJ SE SKRIVA NA TRAVNIKU smo se z otroki odpravili v bližnji gozd. Tu smo našli različne rože od vijolic, trobentic do zvončkov. Nekaj otrok je povedalo, da so že jedli trobentice, zato smo se odločili, da jih naberemo. Ko smo se vrnili v vrtec smo jih posušili in jih uporabili za čaj. Otrokom je bil zelo všeč, ugotovili pa smo, da je koristen tudi za naš imunski sistem.

 

vzgojiteljica Nika Preložnik

 

NI OVIR ZA BIVANJE NA PROSTEM               

Ali kdo pozna otroka, ki ne bi želel skakati po lužah? Otrok je presrečen, če lahko skače. Otrok ima potrebo po tem, da bi skakal po luži in tudi blatu, plezal po drevesih, izdeloval “potičke” iz peska itd. S tem, ko raziskuje svet okrog sebe, stimulira razvoj svojih kognitivnih sposobnosti. Vreme res ni razlog, zakaj ne bi šli z otrokom ven in uživali zunaj, kljub dežju ali mrazu.

V enoti Palček, skupini »Morski palček«, smo se v ta namen dobro pripravili. Starše sva prosili, da v vrtec prinesejo dežni komplet in škornje, katere bomo imeli na voljo kadarkoli. Na prošnjo so se pozitivno odzvali. Vsak dan, v vsakem vremenu se odpravimo ven. Tudi dež ni ovira za nas. Skakanje po lužah je najbolj zabavno. Največje veselje pa jim narediva, ko se jim pridruživa še midve. Držimo se reka: »Ni slabega vremena, je samo slaba oprema«.

                

                                              Otroci iz skupine »Morski palček« z vzgojiteljicama Ano Marijo Kuhelj in Klavdijo Borič

 

GOZDNI INŠTRUMENTI

V oddelku 1-2-leti smo spoznavali različne inštrumente. Izkazalo se je, da igranje nanje in poslušanje zvokov, ki jih inštrumenti oddajajo, otroke umiri in sprosti. Zato smo se odločili, da tudi v gozdu poiščemo različne naravne materiale s katerimi lahko oddajamo zvok. Že na poti v gozd smo prisluhnili raznim naravnim zvokom (šumenje vetra, ptičje petje, šumenje potoka). Otroci so tudi v gozdu hitro našli različen material s katerim so ustvarili zvok (udarjanje s palico ena ob drugo, udarjanje s kamni enega ob drugega, udarjanje s palicami ob deblo dreves). 

       

Tudi otroci, ki še ne hodijo so s plazenjem po suhem listju ustvarjali zanimiv zvok. Ob spremljavi zvokov, ki smo jih ustvarili sami smo prepevali različne otroške pesmi. Otroci so pri tem zelo uživali.

vzgojiteljica Ana Tadl

 

NARAVNO OGLEDALO

Deževni dnevi so poskrbeli za veliko luž. Na sprehodu smo hitro naleteli na prav posebno: »Poglej, srček je!« Vsi smo si ogledovali lužo in ugotavljali, da je res v obliki srca. Med tem pa so otroci prišli so nove ugotovitve: »Vidim se, kot ogledalo.«

   

Na poti smo našli veliko luž, opisovali njihovo obliko in se seveda v njih ogledovali. Otroci so sklenili, da svoj odsev bolje vidijo v večjih lužah, manjše pa lažje preskočijo.

vzgojiteljica Dragana Jevtić

BARVNI SNEG

Na nedeljski večer nas je presenetil sneg, ponedeljkovo jutro pa je že postreglo z dežjem. Ob prihodu smo na igrišču opazili nekaj malega snega. Hitro smo ga naložili v vedro in ga odnesli v igralnico. S temperami smo ga pobarvali in nastala je mavrična kepa snega. Spraševali smo se kako bi bilo, če sneg ne bi bil bele barve.

                             

Odgovori otrok: čudno bi bilo, rumen sneg ni dober, če bi bil zelen, se ne bi toliko videl, ker je trava zelena.

vzgojiteljica Rebeka Kelbič

MLADI KUHARJI

MLADI KUHARJI (Vera Albreht)

Cinca, canca, conca,                                    Cinca, canca, conca,
mi kuhamo brez lonca,                                 prinese naj Polonca
iz peska so potice,                                        z gredice čokolade
pojémo jih brez žlice.                                    za naše zobke mlade.

Cinca, canca, conca,                                   Cinca, canca, conca,
naš ogenj je od sonca,                                pozvoni kar brez zvonca,
pečenka je iz blata,                                     povabi na gostijo
iz travice solata.                                          kar vso tovarišijo.

                             

Po deževni noči smo se otroci skupine Kapljice z vzgojiteljicama odpravili v gozd, kjer so nas pričakale velike blatne luže. Igra v blatu je za otroke odličen način za raziskovanje narave, poleg tega pa s tem spodbujajo svojo domišljijo in razvijajo kreativnost. Med tem, ko so otroci v blatu kuhali kosilo s palicami, so se umazali, ampak nič zato, saj so se pri tem zelo zabavali.

vzgojiteljica Brigita Dobre

 

HRANLJIVI STORŽI

Pozimi v naravi primanjkuje hrane. Opazili smo drobne ptičke v naši okolici, ki so jo vneto iskali. Najprimernejša zimska hrana za ptice so semena, zato smo jim z otroki pripravili »hranljive storže«.

                                                   

Uporabili smo storže, jim odstranili nekaj lusk, da bodo ptice lažje dostopale do semen. Nato smo storže povaljali v mešanici semen in kokosovega masla. Storže smo odnesli na rob gozda in jih obesili na veje.

vzgojiteljica Barbara Bečan Soklič

                                                                                     

V GOZD Z MISIJO

Tokrat smo se v gozd odpravili z misijo – nabrati palice, ki ne bodo daljše od roke otroka. Že na poti smo srečali veliko odpadlega listja, ustavili smo se in razvili pogovor o njem. Otroke sva vprašali, kaj bi z odpadlim listjem lahko počeli in idej je bilo kar nekaj: trgali, mečkali, čarali, mahali levo in desno, mahali gor in dol, mahali v krogu in ga gledali, ko pada. Vse ideje smo preizkusili, se ob tem nasmejali in zabavali.

                                                                        

Otroci so se spomnili tudi na palice. Merili so jih ob svoji roki in tiste pravih dolžin smo vzeli s seboj. Naš zastavljen cilj smo uresničili, z upoštevanjem otrok in narave v danem trenutku pa smo dosegli še veliko več od pričakovanega. 

vzgojiteljica Dragana Jevtić

Dostopnost